Добро дошли, гост
Пријавите се или региструјте.    Заборавили сте лозинку?
Иди на дноСтраница: 123
ТЕМА: OFF line / IRL teme
#106
OFF line / IRL teme пре 8 година, 7 месеци Карма: 8
Osim sto poneka generacija pokusava da se druzi tako sto ce se skupiti za neku godisnjicu mature, ideja koja mi je pala napamet je, da li bi bilo interesatno da postoji neki drugi oblik druzenja alumni. Poznato je (barem meni) da ljudi koji se prvenstveno virtuelno znaju tesko ostvaruju komunikaciju a da se nikad nisu videli u zivotu i razmenili neku komunikaciju u realnom zivotu.

Ono o cemu razmisljam koji oblik druzenja IN REAL LIFE bi bio zgodan i pozeljan i koliko bi ljudi ovde bilo zainteresovano za tako nesto. A kad se tako nesto eventualno i ustanovi, koji bi nacin bio zgodan?
Љубиша Гавриловић
Expert Boarder
Порука: 107
graph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#120
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 2
ljgww wrote:
Poznato je (barem meni) da ljudi koji se prvenstveno virtuelno znaju tesko ostvaruju komunikaciju a da se nikad nisu videli u zivotu i razmenili neku komunikaciju u realnom zivotu.

Хехе... Па, види овако, ту се искуства разликују. Очигледно ниси активно играо неки ММО.

Ја, рецимо, активно играм EVE Online. Добро, у последње време нисам толико активан у игри, али то је само зато што сам у игри упознао ортака са којим сам касније отворио софтверску фирму, па тренутно немам времена да играм због посла.
Nikola Stojiljković
Fresh Boarder
Порука: 7
graphgraph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#121
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 8
Sta je MMO? (Ocigledno da ga nisam igrao - ne igram se poslednjih 20tak godina)

Doduse nisam ni ja bez online -> irl iskustva, drugarica sa mailing liste me je pitala da dodje u posetu, pa smo ostali drugari ostatak zivota. Samo ona je ipak jedna lasta koja ne cini prolece.

Moguce je da postoji generacijsko-tehnoloski jaz po ovom pitanju. Nove igre omogucuju mnogo vise socijalne interakcije pa se valjda kriticna kolicina druzenja, neophodna da dovede do realnog druzenja, ipak moze postici online. Ali sve mi nesto cini da dok nije bilo interneta ljudi su se vise druzili u realnom zivotu.
Љубиша Гавриловић
Expert Boarder
Порука: 107
graph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#122
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 2
ММО је данас јако широк појам. У суштини, исто како се апликације и сервиси данас све више оријентишу на web, тако су и online игре све више популарне (и доносе све више профита).

ММО је скраћеница од Massive Multiplayer Online. Може да се користи и скраћеница MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) али та скраћеница у неким случајевима не описује игру како треба јер не мора уопште да има role play елементе.

Конкретно EVE Online спада у јединствену групу таквих игара, јер ништа није скриптовано и инстанцирано, као рецимо у World of Warcraft, игри са највећим бројем играча. Ево пар клипова, па да прокоментаришем:




Оно што издваја EVE Online је то што је скоро потпуно различита од осталих игара:

- реална економија вођена од стране играча. Не постоји скоро никаква инфраструктура (намерно) која ће да уреди финансијске трансакције између играча. Инвестициони фондови, банке, берза (пошто постоје корпорације и корпорацијске акције), гаранције да ћеш добити оно што си договорио са другом страном... све је остављено играчима да реше међу собом. Поверење је највреднија валута.

- преваре, крађе in-game ствари, саботаже и шпијунирање су потпуно дозвољене ствари. Морал и етика су само опција.

- нема инстанци, тј. различитих сервера. Све се дешава на једном серверу (технички на два јер постоји кинески сервер због ограничења у кинеским законима везаним за online игре). Највећа битка која се до сада догодила је бројала мало мање од 4,000 људи. (трејлер који отприлике описује како то изгледа )

- једина игра која има демократски изабране представнике играча који представљају играчку заједницу пред фирмом која прави игру. Иначе, претходне три године Србија је имала по једног представника, а од тога две године смо имали и место chairman-а представничког тела. Играчи одлучују о садржају и смеру игре, а глас играча је већ добио моћ да стопира чак и промену економског модела пословања фирме developer-a.

Све ово је формирало јако интересантно социолошко окружење, чему је допринела и чињеница да, за разлику од других игара жанра у којима ретко када губиш оно што си стекао у игри, у овој игри можеш да изгубиш доста. Игра је јако компликована, брутално немилосрдна и казниће апсолутно сваку твоју грешку - од погрешне инвестиције до замерања погрешним људима. Оно што је најинтересантније је комуникација и интеракција са другим играчима, посебно онима који су опстали у игри дуже време, јер да би опстао у игри није битно колико времена трошиш на саму игру (skill систем је тако грађен да тренираш свог карактера чак и кад си ван игре) нити колико новца улажеш (плаћа се само месечна претплата, експанзије су бесплатне и има их по две сваке године), већ само колико су ти одлуке добре. То ефектно филтрира `мање паметне` (да се фино изразим)играче и чини да је просек година свих регистрованих играча 27, од којих је већина високо образована.

И ето, тако ја нађох у игри човека на другом крају Србије коме могу да верујем и који мени може да верује да заједно отворимо фирму која се бави Magento development-ом, једном од најкомплекснијих e-commerce апликација (ако не и најкомплекснијом) на тржишту.

едит: Свака част за аутоматску YouTube интеграцију у постове!
Nikola Stojiljković
Fresh Boarder
Порука: 7
graphgraph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Последња измена: 28.03.11 17:37 од ragnarok.
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#123
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 2
ljgww wrote:
Moguce je da postoji generacijsko-tehnoloski jaz po ovom pitanju. Nove igre omogucuju mnogo vise socijalne interakcije pa se valjda kriticna kolicina druzenja, neophodna da dovede do realnog druzenja, ipak moze postici online. Ali sve mi nesto cini da dok nije bilo interneta ljudi su se vise druzili u realnom zivotu.

Дупли пост, али рекох да одвојим теме једну од друге.

У случају ове игре, генерацијски јаз није толико изражен. Знам неколико људи који су прегурали педесету а играју EVE Online. Један од њих је рецимо наш човек који живи у Канади, а у игри није толико због игре колико због тога да остане у контакту са Србијом и свакодневно говори на Српском, пошто није у могућности то да ради тамо где живи.

Што се омањивања дружења у реалном животу тиче, у суштини је све реалан живот. Не ваља само ако комуникацију с другим људима сведеш углавном на рачунар и Интернет. Као и у свему осталом, и у online комуникацији не треба претеривати. Online комуникација, по мом схватању, је само помоћно средство у комуникацији, јер ништа не може да замени право дружење. Ако то разумеш и користиш Интернет комуникацију како је и предвиђено, онда нема проблема.

Наравно, постоје људи који претерују, али то је већ патологија.
Nikola Stojiljković
Fresh Boarder
Порука: 7
graphgraph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Последња измена: 28.03.11 18:06 од ragnarok.
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
Иди на врхСтраница: 123

© 2019 АЛМАГИ - Алумни Математичке Гимназије. Сва права задржана.