Добро дошли, гост
Пријавите се или региструјте.    Заборавили сте лозинку?
Иди на дноСтраница: 123
ТЕМА: OFF line / IRL teme
#129
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 8
ragnarok wrote:

Што се омањивања дружења у реалном животу тиче, у суштини је све реалан живот. Не ваља само ако комуникацију с другим људима сведеш углавном на рачунар и Интернет. Као и у свему осталом, и у online комуникацији не треба претеривати. Online комуникација, по мом схватању, је само помоћно средство у комуникацији, јер ништа не може да замени право дружење. Ако то разумеш и користиш Интернет комуникацију како је и предвиђено, онда нема проблема.


U ovome se slazem u potpunosti nista ne moze da zameni zivu komunikaciju (zasad). Jos ne mozemo uspesno preko interneta da prenesemo tih 50takGb/s informacija koje se kako se procenjuje, razmenjujemo IRL. Slabo da imamo senzore i efektore sa kojima bi mogli da simuliramo celokupnu IRL interakciju u realnom vremenu preko interneta. Ali verovatno za par generacija interneta svasta jos moze da se desi.

Sto se tice psiholoskog efekta preteranog online koriscenja komunikacije - i tu se slazem - informaciona droga = patologija. Previse je ljudi na primer navuceno na FB. Pre neki dan slusam neku emisiju na radio stanici koju bas i ne smatram nekom visokokvalitetnom ali bez obzira na to tema je bila internet fraud. Ljudi su pricali mnogo vise nego samo o tome. Ono sto mi je bilo interesatno jeste da ih je nekolicina pomenula da FaceBook pocinje da ih smara. Racunam da je krenuo odredjeni kontra-trend.

Nazalost ima i drugih stvari koje uticu na to da neko ima povecanu online komunikaciju - bliski prijatelji koji zive u drugim zemljama/kontinentima i naravno online posao u grupama koje su geografski rastrkane.
Љубиша Гавриловић
Expert Boarder
Порука: 107
graph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#130
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 8
digresija: U IRL temi obradjujemo online komunikaciju, ocigledno je da bez online komunikacije danas tesko moze da se zamisli IRL komunikacija. Verovatno da cemo u online temi da pricamo o IRL ukljucenom u online
Љубиша Гавриловић
Expert Boarder
Порука: 107
graph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#132
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 2
Хех... имаш среће што тренутно радим на завршавању једног пројекта, па сам мало хипер активан (хвала Гуарани) и често правим паузе у послу па могу да куцкам. Дакле, редом...

Прво, о СЛ нисам размишљао као о еволуцији chat-a. Интересантно гледиште. Ипак, ако плаћам за нешто ја сам такав да желим и неки садржај.

Да, дефиниција игре укључује правила, што у случају EVE-a подразумева око четири стотине страница текста (писано од стране играча на основу искуства). Интересантно је то што произвођач и издавач игре нема објављена никаква званична упутства за играње. Тек у задње време формиран је званичан wiki на коме су они, као идавачи игре, углавном само модератори. Међутим, иако је игра јако комплексна, не мора да значи да мораш да знаш апсолутно све да би био успешан - исто као физика, рецимо. Можеш да се специјализујеш да радиш одређену ствар која ти лежи, па тек када си спреман и када мислиш да си том области овладао у довољној мери, можеш да пређеш на неку другу област игре. Игра је толико велика да многи играчи који је годинама играју не знају детаље око баш сваке професије коју можеш да изабереш. Можда и најбољи генерализовани приказ ствари које можеш да радиш је овде: swiftandbitter.com/eve/wtd/ . Предност у игри немају они који играју више или имају више новца да уложе у игру, већ они који су интелигентнији, који могу да схвате законитости и да се прилагоде променама окружења брже од других. Познавање математике, основа физике, економије и дипломатије је плус.

Циљ, као класичан циљ у било којој другој игри, не постоји. Не постоје границе у облику механике игре које ће да кажу `е, сада си постигао циљ, сада си најбољи и завршио си игру`. Циљеве постављаш сам себи. Такође, колико год да напредујеш у игри и да мислиш да си добар, доћи ће двојица који имају лошије перформансе карактера од тебе и показаће ти да ниси непобедив. Тако се одржава константно повећавање броја играча. Ако си нов у игри, не мора да значи да си слабији јер си можда у нечему више специјализован од неког ко игра годинама. Па чак и ако си слабији у сваком погледу од неког свог противника, нађи још пар себи сличних `новајлија`, договорите се и средите тог јачег противника.

Ипак, тренутни циљеви постоје. Да ли ћеш те тренутне циљеве да дефинишеш ти сам себи или ћеш се прикључити некој корпорацији, алијанси (група корпорација) или коалицији (група алијанси) па радити на постизању њихових циљева у замену за одређене погодности које те организације играча нуде, то и није толико битно. Битно је да сама игра не диктира циљеве. Што се конфликта тиче, конфликт постоји само ако га играчи направе. Тек пре пар експанзија су увели могућност да се прикључиш некој групи чији оснивачи нису играчи, већ има и role play елемената, и да тако уђеш у вештачки створен конфликт. Тај део игре није претерано активан, јер су убрзо многи видели да делови игре са механичким ограничењима нису толико занимљиви колико реална политика између алијанси које су играчи формирали. Главни разлог неактивности у том делу је тај што је алијансама технички забрањено да уђу у тај вештачки створен рат, већ можеш да уђеш само као појединац или као корпорација. Постоје, наравно и други разлози, али о томе не вреди да причам некоме ко није упознат са механиком игре, јер ме не би разумео.

Конфликт и `ратовање` није једина опција. Можеш да радиш велики број других ствари, ако те не занима нешто посебно директан окршај са другим играчима. Ипак, са реалном економијом вођеном од стране играча, економско уређење игре јако нагиње ка хипер-капитализму у коме је рат и конфликт покретач економског просперитета. Оно што Америка ради данас, рецимо, није ни приближно толико хипер-капиталистички развијено колико је то случај у игри. Са једним малим додатком да су преваре у игри потпуно дозвољене, чисто да би било интересантније. Креатори игре су, уједно и независни издавачи, са Исланда. Постоји шала да је економија EVE-a већа од економије Исланда, јер има више играча EVE-a него што има становника Исланда. А и игра није банкротирала док Исланд јесте. Ах, да... продаја ставри из игре за реални новац је строго забрањено и кажњава се аутоматским избацивањем из игре. Игра има и главног економисту који прати дешавања на in-game тржишту, објављује статистичке резултате за сваки квартал једне године и даје предлоге издавачима игре око баланса одређених економских параметара како би економија у игри остала здрава и функционална - доктора економије и бившег професора Универзитета у Рејкјавику.

--- друга порука ---

Да, Елита је послужила као инспирација, али је све драстично проширено (и технологија је напредовала, па што да не).

Месечна претплата је 15 долара (или 15 еура ако живиш у Унији, због VAT-a). За тај новац добијаш све што игра нуди. Ништа више не плаћаш, па чак ни експанзије (као што је то рецимо случај код других, првенствено код World of Warcraft). Раније сам поменуо да су играчи већ једном зауставили промену модела пословања фирме издавача. Једном приликом, издавач је желео да повећа свој профит тако што ће да уведе да играчи имају одређене предности над другим играчима ако у игру убаце више новца. Масовном реакциом целокупне играчке заједнице која је своју поруку послала преко поменутог демократски изабраног тела играча, та инивијатива издавача је стопирана.

Претплатом су креатори игре успели да направе јединствени светски сервер и да подрже од 40,000 до 50,000 играча истовремено у сваком тренутку у једном јединственом свету без међусобно неповезаних инстанци (сервер може да подржи и више, ове бројке су само уобичајена свакодневна статистика тренутно). Пошто се све одиграва на јединственом серверу, чак су ишли толико далеко да постану Tier 2 ISP са једним клијентом који `закупљује` линк - њиховим сервером. То није ни мало јефтино нити једноставно. Да би елиминисали било какве проблеме око routing-a између њиховог сервера и корисника, скоро су почели да користе и динамички routing Интернет саобраћаја.

Игра се широм планете,... да. Постоји неколико алијанси које користе искључиво Руски језик, али генерално комуникација се обавља на Енглеском. Наравно, ако знаш било који други језик, можеш да га користиш у свакодневној комуникацији са осталима који говоре тим језиком, али се већина `званичне` комуникације (координација флоте, званични форуми, веб сајтови и остало) ради углавном на Енглеском. Руси су посебан случај за себе. Већина њих зна Енглески (да не знају, не би га користили када им нешто треба од других), али у својим алијансама форсирају коришћење Руског језика као да покушавају да се изолују од осталог дела света. Мени је то по мало труло. Ја сам, рецимо у једној од највећих српских корпорација, која у својим редовима има људи од Норвешке до Аустралије (Норвежани и Аустралијанци, не наши `гастербајтери`). Комуницирати на Енглеском не представља никакав проблем. Уосталом, као што сам поменуо, просек старости играча је 27 година, а многи од њих су високо образовани.

Него, ето... ја се расписах. Свашта човек може да уради када пише пасус по пасус у паузама посла.
Nikola Stojiljković
Fresh Boarder
Порука: 7
graphgraph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Последња измена: 29.03.11 02:25 од ragnarok.
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
#133
Re: OFF line / IRL teme пре 8 година, 5 месеци Карма: 8
Sto da se ne raspises, meni je malo dosadilo da samo zaticem svoje poruke na ovom forumu. Ovako mogu nesto da naucim novo cega uopste nisam svestan da postoji.

Mapa poslova (link) je jako zanimljiva, kao i dodatno pojasnjenje pravila/strategije igraca

Takodje mislim da ce ovo da potakne i neke druge diskusije. Nije valjda da 300+ usera na ovom sistemu koji su uz to zavrsili elitnu gimnaziju - nemaju sta da kazu....

Posto integrises poruke - da odgovorim i na ovo - Poznajem vise Rusa u razlicitim zemljama, imam nekoliko prijatelja koji godinama zive u Rusiji. Ono sto je moj utisak jeste da jednostavno ne vaze sva zapadna pravila u Rusiji, niti su rusi mnogo podlozni tome da odustanu od svoje kulture. To da mi u Srbiji volimo da budemo pomodari i da se naginjemo na ovu ili onu stranu, u zavisnosti od okoline, to je nas problem koji ne treba da zameramo njima. Kao ni ovima na zapadu za intenzivnu propagandu i prisvajanje milom/silom. Oni igraju svoje velike igre, a mi smo sitni igraci.

Interesatno je medjutim, barem meni, da je ova igra sa Islanda. Verovatno da govori mnogo o njihovoj kulturi. I oni su na mostu preko koga se prelazi na razne nacine.

Hvala na prenesenom iskustvu, objasnjenjima, detaljnim opisima i analizama. Vrlo interesatno za citanje i razmisljanje o mnogo cemu.

Udaljeno vezano za temu - radio sam i ucio razne programske jezike u zivotu, vecina ih potice ili iz evrope ili iz amerike. I manje vise u njima se takodje vidi neka logika kulture. Onda sam natrcao na originalno Japanski Ruby i vrlo se iznenadio smislom za totalnu konzistenciju OO jezika.
Љубиша Гавриловић
Expert Boarder
Порука: 107
graph
Корисник није на мрежи Кликните овде да бисте видели профил овог корисника
Последња измена: 29.03.11 02:57 од ljgww.
Администратор је онемогућио јавни приступ писања.
 
Иди на врхСтраница: 123

© 2019 АЛМАГИ - Алумни Математичке Гимназије. Сва права задржана.